آریساآریسا، تا این لحظه: 9 سال و 7 ماه و 27 روز سن داره

خاطرات آریسا

روز جهانی کورش کبیر

1393/8/7 14:22
نویسنده : مامان سمانه
1,140 بازدید
اشتراک گذاری

تیر آرش در کمانم ، نام ایران بر بانم ، سرکشم چون کوه آتش ، آتشم آتشفشانم  ، چون سیاووش پاک پاکم ،  همچو رستم پهلوانم ، کاوه ام ، من تار و پود کاویانم ،من زماد و کوروشم من مازیارم ،بابکم ، ایرانیم ، من وارث آزادگانم

 

 

امروز آسمان بر  خاک ایران سجده کرد

شاه ایران بر جهان شاهی بکرد ،

کوروشا برخیز امروز روز توست،

مام میهن امروز دلتنگ توست


 

 

اگر کوروش سر آرد باز از خاک 

چه گوییمش که ایرانش چه کردیم

جوابش را چه گوییم گر که پرسید

سراو تخت جمشیدش چه کردیم!

اگ نامی ز ما پرسد چه گوییم 

اصالت های نام ایرانی چه کردیم 

اگر پرسد ز گفتارو ز رفتار 

بگوییم پندار نیکمان را چه کردیم 

اگر بیند زمانی نقش رستم

بگوییم نقش رستم را چه کردیم 

اگر بیند مزار خویشتن را 

بگوییمش مزارش را چه کردیم 

بزرگی داد کوروش این زمین را 

زمینش را زمانش را چه کردیم؟

نبیند کاش کوروش این زمان را 

که با کیشش و آیینش چه کردیم

بمیریم بی صدا در خود بمیریم 

که آرمانش هم ایرانش را چه کردیم

 

 

 

در ترکه منطقه ای است بنام کوروش ،چون قدم کوروش برکت آن سرزمین بوده و همیشه سرسبزو شاداب است و هنوز بدین نام است

خیابانی در اورشلیم کوروش نام دارد  و خیابانی در لندن نیز بنام کوروش بزرگ است ، فلکه ای ( میدانی) در سیدنی استرالیا با تندیس و نام کوروش میباشد . و نماد منشور کوروش در فضای اصلی تالار شورای امنیت قرار دارد !!

 کوروش فقط در میهنش جایی ندارد!!!!!!!!!

بعد از انقلاب ( پربرکت) ۵۷ :خیابان کوروش تهران به خیابان شریعتی 

کوی کوروش اهواز به کوی ملت ،

بیمارستان کوروش زاهدان به خاتم الانبیا،

فروشگاه کوروش تهران به فروشگاه قدس 

و .... تغییر نام یافت

تقویم رو نگاه کن !

امروز ۷ آبانه !

اما چرا چیزی توش ننوشته ؟؟؟؟

مگه هفتم آبان زادروز پدر ایران ،، کوروش بزرگ نیست ؟؟؟

نمیدانم علت چیست ؟؟؟

 

 

 

 

چند جمله از کوروش بزرگ

 

 

 

 

منم کوروش :پسر بهشت در اوستا

سیروس در تورات 

سایروس در انجیل 

ذوالقرنین در قران 

نخستین شاه جهان

اولین دادگستر گیتی

پدر ایران زمین کوروش

 

 

چه ساختن هایی که مرا سوزاند و چه سوختنهایی که مرا ساخت ، خدایا مرا درکی اعطا کن که از مقصد سوختنم ، ساختنی آباد از من بجا ماند ، کوروش کبیر 

 

دستور میدهم پس از مرگم جسدم را نه مومیایی کنید ونه بسوزانید من را دفن کنید تا بدنم ذرات خاک ایران را تشکیل دهد 

 

 

 

وقتی ردپای مهربانیت را در قلب کسی باقی بگذاری همیشه بیشتر از حاضرین ، حاضر خواهی بود ، حتی اگر غایب باشی  ... کوروش کبیر 

 

 

 

 

هفتم آبان روز جهانی ابر مرد ایرانی ، پدر نسل آریا ، کوروش کبیر را ب تمام مردمان این سرزمین افرایی بخصوص به همسر و دخترم آریسا ، وتما دوستان نینی وبلاگی و نینی های عزیزم تبریک میگم .... 

 

 پست موقت: خدمت دوستای گل نینی وبلاگیم عرض کنم ک وقتی رفتیم تولد ارسلان جونم شارژر لبتابم رو اونجا جا گذاشتم  و فعلا لب تاب ندارم و با گوشیم میام اینترنت .... و میبینم ک بیشترتون پستای جدید گذاشتین  همه پستاتونو خوندم  وکلی زحمت میکشیدم نظر میزاشتم ولی بعد ی مدت متوجه شدم ک هیچ کدومتون نظرای منو تایید نمیکنید ، وبعد دوباره براتون نظر گذاشتم ک چرا نظرای منو تایید نمیکنید !!؟؟ با خودم فکر کردم حتما باهم تصمیم گرفتین  ک با من قهر باشین  خخخخخخخخخخخخخخ

خلاصه بعد تکاپوی  بسیار متوجه شدم نظرایی ک میزارم ، بعدش میگه رمز رو اشتب وارد کردم نمیدونم چرا اینجوری شده !!!!

 همه ی دوستای گلم لطفا در جریان باشید من میام  ب وبتون و پستاتونو میخونم ولی متاسفانه نظر نمیتونم بزارم

تازه تصمیم داشتم امروز ب تک تک وبلاگاتون بیام و این روز بزرگ رو ب همتون تبریکبگم ولی متاسفانه نشد 

و الان باز دوباره هفتم آبان رو به همه ی شما تبریک میگم ...... 

پسندها (10)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (10)

مریم مامان آیدین
7 آبان 93 16:50
ممنووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونم سمانه جون 1000000000000000000000 تا لایک داری دوستم
مامان سمانه
پاسخ
فدای تو عزیزم بوس بوس
زهرا
8 آبان 93 8:34
سلام سمانه جون. منم تبريك ميگم عزيزم. من يه مدت بود هيچ نظري رو تاييد نميكردم نه فقط مال شمارو, نزديك 100 تا نظر تاييد نشده دارم از ديروز فقط 20 تاشو ج دادم. يه خورده بي حوصله بودم وگرنه حمل بر بي ادبي نشه عزيزم. وبلاگ داشتن با دوستاش و نظرهاشون و ابراز محبت هاشون قشنگه.بووووووووووس
مامان سمانه
پاسخ
سلام عزیزم ممنونم منم بعضی وقتا بی حوصله میشم ، درکت میکنم
مامان آنیسا
8 آبان 93 14:31
روحش شاد و یادش گرامی
مریم(مامان کیان)
9 آبان 93 9:36
عزیزم ممنون یادآوری خوبی بود اریسا قشنگم و ببوس راستی منم آپم وقت داشتی یه سر بزن
مامان سمانه
پاسخ
سلام مریم جون ممنونم عزیزم چشم حتما اومدم عزبزم ولی متاسفانه نمیتونیم نظر بزارم لبتابم و شارژ کردم نظر میزارم
مامان هانا و آریا
10 آبان 93 4:04
ممنونممممم عزیزممم بابت تبریک آریسا جونم و ببوووووس
مامان سمانه
پاسخ
سلام خواهش میکنم دوست جون جونم چشم عزیزم ... شماهم اون دو تا وروجکارو ببوس
مامان السا
13 آبان 93 14:38
خداحافظ همين حالا، همين حالا که من تنهام خداحافظ به شرطي که بفهمي تر شده چشمام خداحافظ کمي غمگين، به ياد اون همه ترديد به ياد آسموني که منو از چشم تو ميديد اگه گفتم خداحافظ نه اينکه رفتنت ساده اس نه اينکه ميشه باور کرد دوباره آخر جاده اس خداحافظ واسه اينکه نبندي دل به رؤيا ها بدوني بي تو و با تو، همينه رسم اين دنيا خداحافظ خداحافظ همين حالا خداحافظ
مامان السا
13 آبان 93 15:04
این شب ها چشم های من خسته است گاهی اشک ، گاهی انتظار این سهم چشم های من است
زهرا
14 آبان 93 19:04
آپم عزیزم
مامان نیلوفر
14 آبان 93 20:40
من هم تبریک میگم عزیزم آریسا جونو ببوس
سحر
29 آذر 93 10:04
چقدر زیبا، ممنون از اطلاع رسانی چنین روزهای مهمی.
مامان سمانه
پاسخ
متاسفانه این روز مهم فراموش میشه